rockbook.blog.hu

„Ez nem a listákról és a díjakról szól, hanem a zenéről!” - Interjú Derek Trucks blues/southern rock gitárossal

2014. december 09. - spinglo

Mindössze 35 éves de, világszintű hírnévre tett szert, mint az egyik leginnovatívabb, leglelkesebb és az egyik leghitelesebb gitáros a Földön. Számos Grammy-díj tulajdonosa, számtalan híres gitárost felvonultatott listán olvashatjuk a nevét, de a floridai születésű csodagyerek, Derek Trucks szerint az egész nem a listákról és a díjakról szól, hanem a zenéről. A rajongók körében nagy port kavart az év eleji kijelentése, miszerint Warren Haynesszel közösen elhagyják a nagysikerű Allman Brothers Bandet és innentől fogva csak a Tedeschi Trucks Bandre fókuszál, amit feleségével, Susan Tedeschi-vel közösen vezet. Trucks szerint ez a banda rendesen le fogja foglalni őt.

Derek, mi volt az első lemez, mely segítette megformálni a sajátos zenei stílusodat?

Derek Trucks: - A bátyámmal közös szobánk volt és volt egy kis lemezjátszónk. Állandóan Allman Brothers lemezeket hallgattunk. ”Eat a Peach” és ”Live at the Fillmore East”. A szüleim mindig is gondoskodtak róla, hogy jó zenéket hallgassam, és ezekre az albumokra aludtam el. Határozottan emlékszem, hogy a ’Mountain Jam’-re feküdtem le. Ezek remek dalok és elkerülhetetlen volt, hogy a fejemben maradjanak. Később, amikor az életben az Allman Brothers Band-ben, vagy Eric Clapton zenekarában játszottam rájöttem, hogy sosem játszottam ezeket a dalokat azelőtt. Egyszerűen tudtam őket. Pedig nem nagyon erős a memóriám. Óriási hatást gyakorolt rám ez a fajta zene, és tudtam, hogy ez határozza majd meg az én stílusom is. Kilenc éves voltam akkor. (nevet)

Éreztél valaha nyomást, amikor ezeket a dalokat játszottad? Hogy esetleg, az időt tekintve fel kell nőnöd hozzájuk?

Tovább a teljes interjúhoz a rockbook.hu-ra..

A bejegyzés trackback címe:

https://rockbook.blog.hu/api/trackback/id/tr876970429

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása